همه چیز درباره انواع میلگرد

همه چیز درباره انواع میلگرد

انواع مختلف میلگرد از طول و قطرهای متغیر در بازار موجود است، اما از لحاظ جنس و متریال ، میلگرد اروپایی (آلیاژ کربن، منگنز، سیلیکون و غیره). میلگرد فولاد کربنی (میلگرد اصلی یا “سیاه”)؛ میلگرد گالوانیزه؛ میلگرد روکش اپوکسی؛ میلگرد پلیمر تقویت شده با الیاف شیشه (GFRP)؛ و میلگرد فولاد ضد زنگ(استنلس استیل) و میلگرد مسوار انواع مختلف میلگرد را تشکیل می دهند که هر کدام نقاط قوت و ضعف منحصر به فردی دارند. در ادامه این مقاله از سری مقالات وبلاگ صنایع مفتولی متین قصد داریم هرکدام از این میلگردها را مورد بررسی قرار دهیم و شما را با انواع آن ها آشنا کنیم . پس با ما همراه باشید .

انواع میلگرد

1- میلگرد اروپایی

نقطه قوت میلگرد اروپایی هزینه آن است. میلگرد اروپایی که عمدتاً از منگنز ساخته شده است، در بین دیگر میله ها از کمترین مقاومت و استحکام برخوردار است . در حالی که کار با آن آسان است، این نوع میلگرد معمولاً برای استفاده در مناطقی که دچار زلزله می شوند و یا برای پروژه هایی که نیاز به یکپارچگی ساختاری قابل توجهی از میلگرد دارند، توصیه نمی شود.

2- میلگرد کربن فولادی

پرکاربردترین میلگرد، میلگرد “سیاه” است که در انواع پروژه ها به استثنای چند مورد قابل استفاده است. بزرگترین ضعف میلگرد سیاه خوردگی آن است. هنگامی که میلگرد خورده می شود، ترک خوردگی و شکستن بتن اطراف آن گسترش می یابد. برای شرایطی که میلگرد ممکن است در معرض رطوبت یا اشباع آب باشد، گزینه های بهتری نسبت به میلگرد سیاه وجود دارد. با این حال، با توجه به قیمت ، از لحاظ استحکام و انعطاف پذیری میلگرد سیاه بهترین میلگرد موجود است.

3- میلگرد با روکش اپوکسی

میلگرد با روکش اپوکسی همان میلگرد سیاه با روکش اپوکسی است که استحکام انسجام یافته یکسانی دارد، اما 70 تا 1700 برابر در برابر خوردگی مقاوم‌تر است. با این حال، پوشش اپوکسی فوق العاده ظریفی دارد و هرچه آسیب بیشتری به پوشش آن وارد شود، مقاومت کمتری هم در برابر خوردگی دارد.

همه چیز درباره انواع میلگرد

4- میلگرد گالوانیزه

میلگرد گالوانیزه ، چهل برابر بیشتر از میلگرد سیاه در برابر خوردگی مقاوم است، اما آسیب رساندن به پوشش میلگرد گالوانیزه دشوارتر است. از این نظر ارزش بیشتری حتی نسبت به میلگرد سیاه با روکش اپوکسی دارد و با این حال، حدود 40٪ گران تر از میلگرد با روکش اپوکسی می باشد.

5- پلیمر تقویت شده با الیاف شیشه (GFRP)

GFRP یک کامپوزیت بسیار شبیه به فیبر کربن است. اما زیاد دچار خوردگی نمی شود، هم چنین این نوع میلگرد ، یک میله تقویت کننده بتن بی نظیر نیز محسوب می شود و به دلیل وزن بسیار سبک، قیمت آن ده برابر بیشتر از میلگرد با روکش اپوکسی به ازای هر پوند است و در نتیجه هزینه استفاده اش هم دو برابر می شود.

6- میلگرد استنلس استیل

میلگرد استنلس استیل گران ترین میلگرد موجود در بازار است که حدوداً هشت برابر بیشتر از قیمت میلگرد با روکش اپوکسی هزینه در بر دارد. همچنین با وجود قیمت بالا ، بهترین میلگرد برای اکثر پروژه ها محسوب می شود و به دلیل اینکه ، میلگرد فولادی ضد زنگ 1500 برابر بیشتر از میلگرد سیاه در برابر خوردگی مقاوم است در پروژه های بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد . لازم به ذکر است که فولاد ضد زنگ نسبت به سایر میلگردها یا میلگردهای مقاوم در برابر خوردگی یا ضد خوردگی مقاومت بیشتری در برابر آسیب دارد و می توان آن را خم کرد.

7- میلگرد مسوار

میلگرد مسوار شاخه ای از دو آلیاژ فلز قلع و مس ساخته شده است که ترکیب اصلی اش همان قلع است. در واقع میلگرد مسوار شاخه شاخه، میلگردهایی از جنس آلیاژ مسوار هستند که به شکل مستقیم و با طول معین و بدون آج به مرحله ساخت می رسند. این نوع میلگرد مسوار همان میلگرد ساده ای است که بعد از اتمام عملیات زنگ‌زدایی (اسید شویی)، آن را داخل حوضچه سولفات مس می گذارند تا لایه‌ای از مس بر سطح آن تشکیل شود .

در این مقاله با انواع میلگرد و برخی از تفاوت های آن ها آشنا شدید . صنایع مفتولی متین مسوار آمادگی دارد ، انواع میلگرد مسوار را در طول و قطرهای متفاوت و با بهترین قیمت و کیفیت ، در اختیار شما مشتریان گرامی قرار ‌دهد تا شما در سفارش میلگرد دلخواه متناسب با نیازهایتان ، قدرت عمل و انتخاب داشته باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.