انواع توری فلزی و کاربردهای آن ها

توری فلزی یا سیمی (wire mesh) مزایای بسیاری دارد که از جمله آن ها می توان به جنبه های زیبایی ، حفظ حریم خصوصی، حفاظت و امنیت، تنظیم دما و نور و … اشاره کرد .
هم چنین انواع مختلف توری فلزی که برخی آن را به عنوان پارچه سیمی نیز می شناسند می تواند از تابش مستقیم نور خورشید محافظت و تصویری چشم‌نواز ایجاد کند و یافتن برخی اشیا را بسیار آسان‌تر بنمایاند. توری می‌تواند نقش‌های مختلفی را در یک سازه ساختمانی به خوبی ایفا کند ، قسمت‌های معینی از یک ساختمان را مشخص و مکان‌های خصوصی بیشتری را از طبقات کار باز تفکیک نماید.
در حالی که الگوهای توری فلزی اغلب به عنوان یک انتخاب کاملاً ساده در نظر گرفته می شوند، برخی از ملاحظات عملی وجود دارد که هنگام انتخاب باید آنها را لحاظ کنید. یک انتخاب دقیق به این معنی است که شما توانستید بهترین جایگاه ممکن توری فلزی خود را تشخیص داده و آن را برای مقاصد صنعتی و یا معماری مدنظرتان به کار ببرید . در ادامه مقاله قصد داریم در مورد وجه تمایز انواع مختلف الگوهای توری سیمی و نحوه تولید آن ها مطالبی را با شما مخاطبان محترم وبلاگ صنایع مفتولی متین در میان بگذاریم. پس با ما همراه باشید .

انواع مختلف الگوهای توری فلزی

1. الگوهای توری باز

این نوع توری ، یک الگوی جریان هوای آزاد و دسترسی به نور زیاد را فراهم می کند، در حالی که همچنان نقش مانع فیزیکی را هم ایفا می کند ، چه به یک نرده متصل شده باشد یا چه به عنوان حصار سیمی یا یک حصار امنیتی در قسمت هایی از فضای داخلی به کار گرفته شود. درجه ای از دید غالب را نمایش می دهد و به سادگی به کارگران اجازه می دهد تا از رفتن به گوشه ای خطرناک یا حرکت کورکورانه در یک ورودی اجتناب کنند.
توری باز همچنین می تواند به عنوان ضد آفتاب در مناطق خاصی مانند طبقه اول یک ساختمان یا در مرکز شهر و یا در منطقه ای تجاری به کار رود. بسته به جهتی که ساختمان رو به آن قرار دارد ، ، الگوهای باز توری می توانند ، براساس میزان قرار گرفتن در معرض مستقیم خورشید در روز ، دما و نور مورد نظر محیط متغیر باشند. اگر هم برای جلوگیری از انتشار صدا استفاده می شوند ، بهتر است آن‌ها را با عناصر دیگری مانند پانل‌های شیشه‌ای جفت کرد.

انواع توری فلزی و کاربردهای آن ها

2. الگوهای توری بسته

این نوع الگوها از فلز و حصارهای بیشتری تشکیل شده اند ، و در واقع توری سیمی منبسط شده اند ، خواه جهت الزامات حفظ حریم خصوصی به کار گرفته شوند یا برای مراکز پزشکی، پیش دبستانی‌ها و مراکز مراقبت از کودک که یک تقسیم بندی متمایزتر بین فضاها ایجاد کنند، پس یک الگوی باز توری سیمی کمتر می‌تواند به شما در دستیابی به این هدف کمک کند.
محدود کردن مقدار نور خورشید که از الگوی توری فلزی بسته عبور می کند در برخی موارد نیاز ضروری است. اگر این الگو نقش کلیدی در تنظیم دما داشته باشد، جهت سطحی که پوشش می‌دهد و متوسط قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند به معنای کاهش میزان نور مرئی باشد که از آن عبور می‌کند.
همچنین می‌توان از توری فلزی برای جدا کردن قسمتی از دفاتر، راهروها، اتاق‌های کنفرانس و سایر مکان‌هایی که دارای فضای باز بسیار و انتظار حفظ حریم خصوصی است ، استفاده کرد.
حصار امنیتی موضوع دیگری است که در آن یک الگوی کمتر باز می تواند ترکیب مناسبی از مزایا را ارائه دهد. جدا کردن یک شاهراه یا خیابان اصلی از محل استراحت کارکنان یا فضایی که فقط برای ساکنان یک ساختمان در نظر گرفته شده است به معنای ایجاد حس جدایی و امنیت برای افراد داخل ساختمان است.

3- پرده های توری فلزی

پرده‌های توری متحرک نسبت به پرده های توری ثابت فلزی انعطاف‌پذیرتر هستند، و بسته به نحوه نصب آن‌ها می‌توانند عملکردهای منحصر به فردی داشته باشند . با قرار دادن پرده های مشبک فلزی روی یک مسیر کشویی، تقسیم فضاها در صورت لزوم امکان پذیرتر می شود و چه برای ایجاد حفظ حریم خصوصی و چه برای عبور جریان هوا در کسب و کارهای مختلف یا برای تفکیک تیم های مختلف در یک فضای اداری کاربرد دارند .
پرده ها همچنین می توانند در یک موقعیت ثابت نصب شوند و به عنوان یک مانع دائمی عمل کنند که همچنان به نور و هوا اجازه عبور را بدهند. کاربردهای بالقوه این توری ها شامل کناره های راه پله های باز برای حفظ ایمنی و زیبایی محیط و یا در جلوی پنجره های بیرونی، به عنوان ضد آفتاب می باشد.

انواع توری فلزی و کاربردهای آن ها

روش ساخت توری های فلزی

توری های فلزی عمدتاً به یکی از دو روش زیر تولید می‌شوند :

ترکیب سیم‌های فلزی با هم : به‌گونه‌ای که محصول نهایی پایدار و قابل اعتمادی از توری فلزی ایجاد می‌شود.

از طریق جوش دادن رشته‌های جداگانه به یکدیگر برای ایجاد شبکه‌های سیمی : خود رشته ها اغلب با استفاده از فرآیندهای فلزکاری تولید می شوند که قطعات بزرگتر با قطر بزرگتر را به سیم انعطاف پذیر و در عین حال محکم تبدیل می کند. توری های سیمی آلومینیوم و فولاد ضد زنگ انتخاب های مناسبی هستند که تا حد زیادی از مقاومت در برابر خوردگی نیز برخوردار می باشند.

با وجود انواع مختلف توری فلزی و الگوهای موجود، یافتن بهترین تناسب برای پروژه شما نباید کار سخت و پیچیده ای به نظر بیاید . هنگامی که با یک ارائه دهنده قابل اعتماد و با تجربه توری فلزی همکاری می کنید، می توانید در طول فرآیند کارتان ، روی پشتیبانی آگاهانه ما نیز حساب باز کنید. ما در گروه تولیدی متین مسوار در تلاشیم که نیازهای شما را در زمینه انواع توری ، سیم و مفتول برآورده و آن ها را به مرحله تولید برسانیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.