کلیاتی از مراحل تولید مفتول مسوار

کلیاتی از مراحل تولید مفتول مسوار

در این مقاله از سری مقالات وبلاگ متین قصد داریم کلیاتی از مراحل تولید مفتول مسوار را به شما معرفی کنیم تا با این نوع مفتول و دستگاه های تولید آن بیشتر آشنا شوید .

هنگام شروع کار جهت مسوار کردن مفتول ، چربی های موجود از سطح مفتول را با آب و مواد شوینده شست و شو می دهند و در اصطلاح چربی زدایی می کنند تا تمامی چربی ها و آلودگی ها و رسوبات از سطح مفتول پاک شود .

در این صورت زنگ زدگی ها و کلریدها و سولفات و سولفورهایی هنوز بر روی مفتول بر جای مانده است که اگر برطرف نشوند در موقع رد کردن مفتول از وان های سولفات لکه های سیاهی را ایجاد می کند و در هنگام آبکاری برای صنایع گوناگون دچار نقص و ایراد می شود.

پس می بایست مرحله چربی زدائی  و زنگ زدائی از سطح مفتول به نحو احسن انجام گیرد.

Upload Image...

بنادر یکی از عوامل زنگ زدگی مفتول

یکی از عوامل دیگر زنگ زدگی های موجود در سطح مفتول واردات مواد اولیه کارخانه های داخلی از کشورهای چین و اوکراین و دیگر کشورهاست که به دلیل مدت زمان زیادی که این مفتول ها در بنادر و در فضاهای باز نزدیک به دریا همراه با رطوبت فراوان قرار می گیرند، قسمت عمده ای از سطح مفتول دچار ریزش می شود و باعث به هدر رفتن درصدی از سرمایه ملی می گردد.

تا این قسمت مقاله دریافتیم که، مرحله ابتدایی که همان مرحله چربی زدایی و زنگ زدایی از سطح مفتول بود به دلیل اهمیتی که دارد حتماً باید با روش های صحیح مختص به خودش انجام پذیرد تا در صنایع و مصارف بعدی با مشکلات متعدد مواجه نشود.

 پس از اتمام این فرآیند و اسیدشویی سطح مفتول ها و براق کردن آن ها، مرحله مهم بعدی در تولید مفتول مسوار، روکش کردن مفتول با عبور این مفتول ها از حوضچه و یا وان آغشته به سولفات مس می باشد.

سپس نوبت به مرحله کشش و جمع آوری مفتول می رسد که با در نظر گرفتن امکانات متفاوت هر تولیدکننده روش های مختلفی نیز به کار گرفته می شود و در نهایت هم به صورت شاخه شاخه در می آید و بسته بندی می گردد.

بنادر یکی از عوامل زنگ زدگی مفتول

اکثر تولیدات مفتول و سیم موجود در حال حاضر از روش کشش به دست می آید. همانطور که می دانید یکی از صنایع مادر صنعت مفتول می باشد که بسیاری از مواد اولیه واسطه ای در صنایع مختلف از این صنعت تأمین می گردد. در اصل از طریق کشش میلگرد، مفتول تولید می شود به صورتی که قطر میلگرد در این کشش کاهش پیدا می کند و پس از چندین مرحله کشیده شدن به کم ترین قطر ممکن می رسد. این مفتول ها را به شکل مفتول آهن نرم و سخت، مفتول گالوانیزه و مسوار و … به مرحله تولید می رسانند. هم چنین ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که در صنعت سیم و مفتول، قطرهای کم تر از یک میلیمتر را به عنوان سیم و بالاتر از یک میلیمتر را به عنوان مفتول می شناسند.

جهت آشنایی بیشتر با صنایع مفتولی و انواع مفتول و مسوار می توانید دیگر مقالات ما را در وبلاگ صنایع مفتولی متین مشاهده کنید

آشنایی با دستگاه های اتوماتیک تولید مفتول

در ادامه مقاله انواع دستگاه های اتوماتیک جهت تولید صنایع مفتولی را بر می شماریم:

1 – دستگاه کشش مفتول دکل دار
2- کشش مستقیم مفتول برای همه انواع مفتول از جمله مفتول کربن بالا
3 – کلاف کن مفتول یا کویلر
4 – دستگاه مش باف
5 – دستگاه شاخه کن یا قطع کن برای انواع مفتول
6 – دستگاه قرقره پیچ یا اسپولر
7 – خط تولید مفتول مسوار
8 – ساخت کوره تمام اتوماتیک آنیل مفتول در دو مدل هوایی و زمینی
9 – نورد کناره ورق جهت تولید مفتول ار کناره ورق
10- کشش تر جهت تولید سیم آلومینیوم و مسی
11- خط گالوانیزه مفتول
12- خط تولید سیم co2
13- دستگاه نازک کن مفتول

صنایع مفتولی متین مسوار با بهره گیری از دستگاه ها و ماشین آلات مدرن کشش خشک و تر و استفاده از بهترین مواد اولیه و مواد شیمیایی ، درجه بالایی از کیفیت را در مفتول های مسوار خود به ارمغان آورده است. هم چنین این واحد تولیدی توانایی این را دارد که مفتول های مسوار را در قطرهای 1 الی 9 میلیمتر به صورت کلاف، شاخه شاخه و قرقره برای انواع مصارف مشتریان در تولیدات مختلف، با دقت و کیفیت بالا تولید نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.